Hvor finder man det bedste mobilabonnement, og hvad skal man kigge efter? Taletid, data, 5G og EU-roaming er ting, du skal tage stilling til, når du skal have nyt mobilabonnement. Se de bedste mobilabonnementer her, og bliv klogere på mulighederne.

    GRATIS i de første 6 måneder

    Bedst til prisen

    5 timer

    Tale

    5 GB

    Data

    3 GB

    EU data

    Ingen binding • Netværk: Telia-Telenor

    19 kr.

    0 kr.

    Pris/md.

    Gå til udbyder

    Bedste valgmuligheder

    Fri

    Tale

    20 GB

    Data

    20 GB

    EU data

    Ingen binding • Netværk: 3

    59 kr.

    Pris/md.

    Gå til udbyder

    Bedst til storforbrugeren

    Fri

    Tale

    30 GB

    Data

    20 GB

    EU data

    Ingen binding • Netværk: 3

    79 kr.

    Pris/md.

    Gå til udbyder

    Bedste mobilabonnementer i 2025

    Lebara har det bedste mobilabonnement, og vinder derfor den overordnede kategori “bedst til prisen”. Det er særligt deres billigste abonnementer til henholdsvis 19 og 49 kroner pr. måned, der er interessante. Ønsker du flere valgmuligheder, skal du kigge mod Flexii: Her finder du flere af de bedste mobilabonnementer på markedet, og de kan tilpasses efter behov. Oister er bedst til storforbrugere og tilbyder et bredt udvalg af mobilabonnementer med fri tale og masser af data. Få overblik over alle de bedste mobilabonnementer i tabellen herunder:

    Overblik over de bedste mobilabonnementer

    UdbyderKategoriPriser
    1. LebaraBedst til prisenFra 19 kr./md.
    2. FlexiiBedste valgfrihedFra 39 kr./md.
    3. OisterBedst til storforbrugerenFra 59 kr./md.
    4. DukaBedst til børn og ældreFra 59 kr./md.
    5. CBB MobilBedst til streamingFra 99 kr./md.
    6. EesyBedst til datadeling og ekstra SIM-kortFra 99 kr./md.
    7. GreentelBedste fleksibilitetFra 48 kr./md.
    8. Lyca MobileBedst med forudbetalingFra 19 kr./md.
    Priser senest opdateret 11. april 2025.

    #1 – Lebara – bedst til prisen

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: 40 timer / 40 GB (EU 10 GB), 49 kr./md.

    Lebara har de bedste mobilabonnementer til prisbevidste kunder, der gerne vil have mest mulig taletid og data til en fornuftig pris. Du kommer langt for bare 49 kroner pr. måned, og derfor vinder Lebara i kategorien “bedst til prisen”, hvilket kan sidestilles med at være bedst i test.

    Der er mange fordele ved at vælge Lebara. Eksempelvis kan du som kunde tilkøbe rejsedata, som gælder i en måned, og ikke fornys automatisk. Det er smart, hvis du skal på en længere ferie, og gerne vil have lidt ekstra data til formålet. Desværre er det en smule svært at finde rundt på hjemmesiden, men det meste kan også klares via Lebaras mobilapp.

    #2 – Flexii – bedste valgfrihed

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: Fri tale / 20 GB (EU 20 GB), 59 kr./md.

    Flexii udmærker sig ved at have en bestem-selv løsning, der gør det muligt at tilpasse mobilabonnementet til dine specifikke behov. Eksempelvis kan du vælge mængden af data i dit abonnement, og du kan til- eller fravælge EU-data. 5G kan også tilvælges. Derfor vinder Flexii i kategorien “bedste valgfrihed”, fordi de gør det nemt at skræddersy et mobilabonnement til eksakte behov.

    Hos Flexii er det nemt at finde rundt på siden, som generelt er overskuelig og simpelt opbygget. Desværre har du ikke adgang til telefonisk kundeservice, og dermed ingen mulighed for at henvende dig med akutte problemer. Der henvises blot til en kontaktformular eller e-mail adresse, hvor der loves fra inden for én hverdag.

    #3 – Oister – bedst til storforbrugeren

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: Fri tale / 60 GB (EU 20 GB), 99 kr./md.

    Hos Oister er eSIM og 5G en selvfølge i alle mobilabonnementer. Deres bedste mobilabonnementer har både fri tale og masser af data, og derfor vinder de i kategorien “bedst til storforbrugeren”. Du har ikke kun et enkelt stort abonnement at vælge imellem, men flere. Dermed er der gode muligheder for både storforbrugere og moderate forbrugere, der gerne vil have tilstrækkelig data i deres mobilabonnement.

    Det kan godt være lidt svært at finde rundt i de mange abonnementer og tilbud, da de ofte ændrer sig. Mobilabonnementerne er også opdelt i forskellige aldersklasser (eksempelvis OiSTER KiDS), og derfor kræver det lidt ekstra tid at sammenligne dem alle.

    #4 – Duka – bedst til børn og ældre

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: Fri tale / 50 GB (EU 20 GB), 99 kr./md.

    Duka har de bedste mobilabonnementer til børn, men også til ældre mennesker. Det skyldes ikke kun sammensætningen af taletid og data, men også en god og tilgængelig kundeservice, der sidder klar på telefonen alle hverdage samt lørdage. Af disse grunde vinder Duka i kategorien “bedst til børn og ældre”, og anbefales altså som et godt og sikkert valg til disse kundegrupper. Skal du rejse, har Duka også et særligt “World”-abonnement, der kan bruges i EU + 10 lande, heriblandt Thailand, Tyrkiet, Balkan og USA.

    En lille ulempe ved Duka er at de ikke er helt så billige som eksempelvis Lebara eller Flexii, men det koster selvfølgelig også lidt ekstra at have en dedikeret kundeservice-afdeling, der modtager opkald alle hverdage og lørdage.

    #5 – CBB Mobil – bedst til streaming

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: Fri tale / 30 GB (EU 30 GB), 99 kr./md.

    CBB Mobil har de bedste mobilabonnementer til dig, der gerne vil have billig streaming. CBB Mobil har, som de eneste i Danmark, en bland-selv løsning, hvor du både kan vælge mobilabonnement og streamingtjenester efter egne ønsker og behov. Derfor vinder CBB Mobil i kategorien “bedst til streaming”. CBB Mobil er også blandt de eneste, der tilbyder Netflix som valgmulighed.

    En lille ulempe er at mobilabonnementerne er relativt dyre, hvis ikke du ønsker et datatungt abonnement. De fleste foretrækker dog et abonnement med masser af data, når de samtidig abonnerer på streamingtjenester, da de i sagens natur er meget datakrævende.

    Som en lille bonusinfo indtog CBB Mobil igen i 2024 førstepladsen i BrancheIndex Mobil, hvilket var femte år i træk. Undersøgelsen afdækker danskernes tilfredshed med deres teleselskaber, og CBB Mobil har således landets mest tilfredse kunder.

    #6 – Eesy – bedst til datadeling og ekstra SIM-kort

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: Fri tale / 100 GB (EU 30 GB), 119 kr./md.

    Eesy har siden starten været tro mod sit eget koncept, og holder sig til tre forskellige mobilabonnementer i deres udvalg. Hertil kan der tilkøbes ekstra SIM-kort til en fornuftig pris, så den store portion data kan deles med andre. Af denne grund vinder Eesy kategorien “bedst til datadeling og ekstra SIM-kort”, og appellerer i særdeleshed til folk med tablets eller trådløse routere med 4G/5G-opkobling.

    Desværre tilbyder Eesy ikke ekstra SIM-kort til deres ubegrænsede mobilabonnement, og prisen på ekstra SIM-kort er steget en smule på det seneste. Har du et moderat forbrug af internettet, kan Eesy imidlertid stadig være en god løsning.

    #7 – Greentel – bedste abonnementsvilkår

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: Fri tale / 30 GB (EU 15 GB), 89 kr./md.

    Hos Greentel finder du de bedste mobilabonnementer, hvis du har brug for mest mulig fleksibilitet. De kan opsiges fra dag til dag, og alting kan klares på deres hjemmeside. Du kan også nemt skifte abonnement, og det tager ikke mere end et par minutter. Derfor vinder Greentel i kategorien “bedste abonnementsvilkår”, da du som kunde er godt stillet, hvis dine behov pludselig ændrer sig. Prismæssigt ligger Greentel også i den lave ende, og det er ligeledes muligt at få specielle SIM-kort til udstyr, samt mobilt bredbånd.

    Desværre kan Greentel ikke helt måle sig med eksempelvis Lebara på priserne, men til gengæld har de flere valgmuligheder og god telefonisk kundeservice.

    #8 – Lyca Mobile – bedst med forudbetaling

    Se mobilabonnementer

    Bedste mobilabonnement: 15 timer / 30 GB (EU 9 GB), 49 kr./md.

    Lyca Mobile har de bedste mobilabonnementer til dem, der gerne vil forudbetale og kende udgiften i op til 12 måneder ad gangen, uden nødvendigvis at binde sig i en tilsvarende lang periode. Du kan nemlig altid opsige og få differencen tilbagebetalt, dog uden den opnåede rabat for den bestilte periode. Forudbetaler du for 12 måneder, kan du få op til 31 procent rabat. Af disse grunde er Lyca Mobile vinder af kategorien “bedst med forudbetaling” – du betaler forud, men uden at løbe en risiko ved tidlig opsigelse.

    Selvom Lyca Mobile yder rabat ved forudbetaling og generelt har nogle meget billige mobilabonnementer, skal du se dig for: Har du brug for mere end 100 GB data, er prisen ikke nødvendigvis fordelagtig. Lyca Mobile er med andre ord billigst og bedst med de små mobilabonnementer.

    Sådan fandt vi de bedste mobilabonnementer

    I denne undersøgelse bliver du guidet til de bedste mobilabonnementer på markedet. Mobilabonnementerne er udvalgt på baggrund af en vurdering af, hvilke der giver mest værdi for pengene.

    For at finde de bedste mobilabonnementer netop nu, indgår følgende materiale i vores analyse:

    Sammenligningsgrundlaget består af alle danske teleselskaber og mere end 250 forskellige mobilabonnementer. Guiden opdateres løbende, i takt med at teleselskaberne retter priser og lancerer nye mobilabonnementer.

    Teleselskaberne og de enkelte mobilabonnementer vurderes på følgende parametre:

    • Priser: Er priserne konkurrencedygtige, og hvordan er gebyrerne? Dette er et vigtigt kriterie. Det bedste mobilabonnement skal være rimeligt prissat, og gebyrer for ekstra-services skal ligeledes være i den rimelige ende.
    • Abonnementsudvalg: Er der mange abonnementer at vælge imellem, så man kan skifte efter behov? I familier med børn er det ikke usædvanligt, at behovet skifter i takt med at børnene bliver større. Derfor er det vigtigt med et godt abonnementsudvalg, der passer til alles behov.
    • SIM-kort/eSIM: Det er både nemmere og hurtigere at få eSIM, hvis udbyderen understøtter dette. Her kigger vi på om begge valgmuligheder er tilgængelige, og hvor nemt det er at bestille eSIM.
    • Kundeservice: Ligeledes er det vigtigt, at kundeservice er tilgængelig og god til at løse problemer. Her kigger vi bl.a. på kundetilfredsheden, men undersøger også åbningstider og antal kontaktmuligheder. Det trækker op, når et teleselskab kan kontaktes via flere platforme, f.eks. e-mail, telefon og sociale medier.
    • Abonnementsvilkår: Er der lang bindingsperiode, og hvor hurtigt kan man opsige sit mobilabonnement? Er der fair-use grænse på abonnementer med fri data? I abonnementsvilkårene kan man ofte finde en masse forbehold, som er værd at være opmærksom på. Vi har selvfølgelig nærlæst vilkårene og sammenlignet dem, så vi nemmere kan identificere de bedste mobilabonnementer.

    Hvilket mobilabonnement skal jeg vælge?

    Familie med børn og ældre, der bruger telefoner

    Det kan være svært at finde det bedste mobilabonnement, når der er mere end 250 forskellige at vælge imellem. Hvor meget taletid skal du bruge? Hvor meget data er nødvendigt? Hvad med EU-data og opsigelsesvilkår? Det er alt sammen noget, du skal overveje, og som kræver kendskab til behovet.

    1. Taletid

    Undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen viser, at vi bruger mobilen mindre og mindre til at tale i. Det lyder måske underligt, eftersom vi aldrig har haft så mange mobiltelefoner i Danmark som nu, men der er en naturlig forklaring: En stor del af forbruget er rykket over på nettet, eksempelvis til besked- og taletjenester som Messenger, Snapchat, WhatsApp og lignende.

    Vi bruger med andre ord mobilabonnementet mindre og mindre til tale og SMS, og derfor er den inkluderede taletid knap så vigtig. Det er kun hvis du har et overnormalt forbrug af tale, at du bør gå efter fri tale, men ellers har du masser af taletid i selv de billigste mobilabonnementer på markedet.

    SMS og MMS er i øvrigt ubegrænset i alle mobilabonnementer. Det hænger naturligvis også sammen med, at forbruget er faldet betragteligt i de seneste år.

    2. Data

    Data er til gengæld vigtigt at overveje. Her skal du enten kende dit forbrug, eller vide nogenlunde hvad du har brug for. Prisen kan nemlig svinge meget, alt efter mængden af inkluderet data.

    En undersøgelse fra IT-branchen viser, at vi i gennemsnit bruger 17,9 GB data om måneden, og forbruget er stigende. Som tommelfingerregel bør du vælge et mobilabonnement med mindst 20 GB data, hvis dit forbrug nærmer sig gennemsnittet.

    Det er særligt streaming og videoopkald, der forbruger data. Se i tabellen herunder, hvilke tjenester der bruger mest data:

    TjenesterDataforbrug
    Netflix (HD kvalitet)Op til 3 GB pr. time
    Netflix (4K kvalitet)Op til 7 GB pr. time
    YouTube (HD kvalitet)Op til 3 GB pr. time
    YouTube (SD kvalitet)Op til 0,5 GB pr. time
    YouTube (4K kvalitet)5,5 – 23 GB pr. time
    Live-TV (HD kvalitet)Op til 3 GB pr. time
    TV2 Play3-5 GB pr. time
    Videoopkald (f.eks. Zoom, Google Meet, m.fl.)100 MB – 2,5 GB pr. time
    Musikstreaming40-150 MB pr. time

    3. Roaming (EU og verden?)

    EU har besluttet, at man ikke skal betale ekstra for at bruge sin mobiltelefon i andre EU-lande. Dette kaldes for roaming og omfatter telefonopkald, SMS og dataforbrug. Man skal heller ikke betaler ekstra for at modtage opkald og SMS’er, når man opholder sig i udlandet.

    De fleste mobilselskaber har et særskilt dataloft for den inkluderede data, som er dedikeret til brug i andre EU-lande. Nogle mobilabonnementer inkluderer desuden taletid, SMS og data til lande uden for EU, eksempelvis Thailand, Tyrkiet, USA, m.fl.

    Hvis du ofte rejser over grænsen og befinder dig i andre lande, er det en god idé at vælge et mobilabonnement med en stor portion EU-data. Opholder du dig ofte i specifikke lande uden for EU, er det ligeledes en god idé at vælge et mobilabonnement, hvor dette land er inkluderet i roamingtilbudet.

    I skrivende stund kan følgende mobilselskaber tilbyde roaming i lande uden for EU:

    • Telenor
    • Telia
    • 3 Mobil
    • Lebara
    • YouSee
    • Duka
    • Call me

    Har du kendskab til flere mobilselskaber, som inkluderer dette, kan du skrive en kommentar i bunden af artiklen.

    4. SIM-kort og eSIM

    Mand sætter SIM-kort i en tablet
    Det klassiske SIM-kort (her i nano-størrelse) erstattes i fremtiden af et digitalt SIM-kort, et såkaldt eSIM.

    SIM er en forkortelse for “Subscriber Identity Module”, og fåes i to variationer: Fysisk SIM-kort og digitalt eSIM. Det fysiske SIM-kort er stadig mest udbredt, men eSIM bliver formentligt den fremtidige standard. Du bør vælge en udbyder, som understøtter eSIM, hvis du f.eks. har smartwatch, men også hvis du har brug for et mobilabonnement med øjeblikkelig aktivering. Du kan aktivere eSIM på kun 15-30 minutter, hvorefter dit abonnement er klar til brug.

    5. Abonnementsvilkår

    Når du køber nyt mobilabonnement, skal du være opmærksom på abonnementsvilkårene. Det gælder især for disse vilkår:

    • Opsigelsesvarsel (se teleselskabernes opsigelsesvarsel her)
      Nogen selskaber kræver et opsigelsesvarsel på indeværende måned + 30 dage. Dermed skal du betale indtil abonnementet ophører, og det kan blive dyrt.
    • Gebyrer
      Vær opmærksom på oprettelsesgebyrer, forsendelsesgebyrer, betalingsgebyrer og lignende. Det står typisk i et afsnit for sig selv på hjemmesiden eller i abonnementsvilkårene.
    • Fair-use / rimeligt forbrug
      Nogle teleselskaber dækker sig ind med forbrugsgrænser, og kalder det enten “fair use” eller “rimeligt forbrug”. Det gælder ofte for mobilabonnementer med fri tale/data. Vær opmærksom på hvad der sker, hvis du når grænsen, da det kan variere fra selskab til selskab. Dette står typisk i abonnementsvilkårene.

    6. Pris

    Prisen er selvfølgelig også vigtig. Det giver sjældent mening at vælge et dyrt mobilabonnement, medmindre du har særlige behov eller ønsker til kundeservice – eksempelvis i form af fysiske butikker, hvor du kan få hjælp med teknikken. Der er heldigvis høj konkurrence på netop prisen, så det er nemt at finde billige mobilabonnementer.

    7. Kundeservice

    Når man en sjælden gang imellem har behov for at tale med kundeservice, skal de helst være hjælpsomme og hurtige til at løse problemer. Mobilabonnementet er et vitalt kommunikationsredskab, og de fleste kan ikke leve uden telefonen i dagevis. Derfor er det essentielt at problemer løses hurtigt, gerne på få timer, så man igen kan bruge mobilen.

    Vi anbefaler at vælge et teleselskab med adgang til telefonisk kundeservice, hvis du bruger mobilen i forbindelse med arbejde. Du kan også med fordel kigge efter et selskab med adgang til chatfunktion på hjemmeside eller sociale medier, da der ofte er korte svartider herpå.

    Hvilken type mobilabonnement er bedst?

    Det bedste mobilabonnement passer til dine behov. Men hvordan opdeler man mobilabonnementerne, så det er nemmere at sammenligne? Der findes forskellige typer af mobilabonnementer, som bl.a. indeholder fri data, musik og/eller streaming, udlandstelefoni og særlige børnesikkerhedsfunktioner. Se herunder, hvilken type mobilabonnement, der passer bedst til dit behov:

    • Mobilabonnement med fri data
      Passer til dig, der bruger meget data på farten, og som gerne vil dele internetforbindelsen med en computer. Det er et fint valg, hvis du f.eks. er studerende, eller ikke har behov for en fast internetforbindelse i din bolig.
    • Mobilabonnement med musik
      Ideelt valg til dig, der i forvejen abonnerer på musikstreamingtjenester, da du kan spare penge ved at samle musik og mobilabonnement i én pakke. Vær dog opmærksom på, om den inkluderede musiktjeneste opfylder dine behov, inden du opretter abonnementet.
    • Mobilabonnement med streaming
      Der kan være mange penge at spare, hvis du/I har mange streamingtjenester i hjemmet. Der findes nemlig flere mobilabonnementer med streaming, som giver rabat på både mobiltelefoni og streamingtjenester som Netflix, Disney+, Viaplay, TV2 Play, Max og mange andre.
    • Mobilabonnement til børn
      Børn har først og fremmest brug for et sikkert mobilabonnement, som er nemt at tilpasse. Deres behov kan svinge meget fra måned til måned, men også i takt med at de bliver ældre. Derfor er det en god idé at kigge efter specifikke mobilabonnementer til børn, da de er tilpasset børns behov og forbrug.
    • Mobilabonnement med udlandstelefoni
      Rejser du ofte til udlandet, bør du vælge et mobilabonnement med en fornuftig portion udlandstelefoni. Det gælder især, hvis du rejser uden for EU, hvor roaming kan være meget dyrt.

    Hvor får man det billigste mobilabonnement?

    UdbyderBilligste mobilabonnement
    Lebara5 timer + 5 GB
    19 kr./md.
    Lyca Mobile5 timer + 5 GB
    19 kr./md.
    FlexiiFri tale + 10 GB
    39 kr./md.
    Fastnet.nu5 timer + 0 GB
    40 kr./md.
    Greentel2 timer + 2 GB
    48 kr./md.
    Senest opdateret 11. april 2025.

    Hvis du gerne vil have det billigste mobilabonnement på markedet, har du flere muligheder. Du kommer heldigvis stadig langt for under 50 kroner om måneden, hvis du bruger lidt ekstra tid på at undersøge markedet.

    Som det fremgår af tabellen herover er Lebara, Lyca Mobile, Flexii, Fastnet.nu og Greentel leveringsdygtige i kategorien under 50 kroner pr. måned. De har markedets billigste mobilabonnementer, og der er mange penge at spare. Det er imidlertid ikke alle billige abonnementer, der inkluderer EU-roaming, men det er sjældent et problem. Man kan altid opgradere sit abonnement, hvis man ved at man rejser uden for Danmarks grænser.

    Hvem har Danmarks bedste mobilnetværk?

    Hånd holder 5G-raket skåret ud af papir i blå farver

    TDC har det bedste mobilnetværk i Danmark. Det fastslår en rapport fra Teknologisk Institut, som er baseret på 691udvalgte målesteder. Det er TDC, der har betalt for denne undersøgelse, og derfor har TDC også defineret den gode mobilnetværksoplevelse, som altså ligger til grundlag for vurderingerne i de enkelte målinger. Imidlertid har TDC ingen indflydelse på målingspunkterne eller resultaterne, som altså er foretaget af en uafhængig part.

    I Danmark har vi tre landsdækkende mobilnetværk:

    Dækningskortene opdateres hele tiden, da de tre netværksoperatører konstant udvider deres mobilnetværk. Det er særligt den nye 5G-teknologi, der for tiden udrulles over hele landet, men 4G-dækningen forbedres også løbende. På Mastedatabasen.dk får du et overblik over eksisterende og kommende mastepositioner, hvorved du kan se om dækningen i dit område forbedres i nærmeste fremtid.

    Undersøg mobilnetværket på din adresse

    Det er en god idé at undersøge dækningen på din egen adresse, hvis hastigheden er af stor betydning for dig. Vil du gerne have et hurtigt overblik, kan du benytte Tjekditnet.dk. Her kan du få et estimat af hastigheden på din egen adresse (målt udendørs):

    Resultater for mobilt bredbånd hastigheder via Tjekditnet.dk
    Her ses resultatet på Teleguiden.dk’s adresse. Både 3 og TDC kan levere hastigheder på op til 500 Mbit/s (målt udendørs).

    Ofte stillede spørgsmål til de bedste mobilabonnementer

    Hvordan finder man det bedste mobilabonnement?

    Man finder det bedste mobilabonnement ved først at kende sit behov, og dernæst sammenligne priser og produkter. Der kan være mange penge at spare, hvis man vælger det billigste mobilabonnement, men det skal også kunne opfylde dine behov. Husk derfor at tjekke dit forbrug over mindst 6 måneder, så du ved hvor meget taletid og data du har brug for.

    Er billige mobilabonnementer gode?

    Ja, billige mobilabonnementer er ofte lige så gode som de dyre. Forskellen ligger oftest i kundeservice-delen, da de billige mobilselskaber er 100% online-baserede og ikke kan træffes på fysiske lokationer. Du skal derfor kunne betjene dig selv, men ofte kan du også ringe til selskabet og få råd eller vejledning fra deres medarbejdere. Mister du f.eks. dit SIM-kort, er du imidlertid nødt til at vente på fremsendelse af et nyt, da det kun kan leveres med posten.

    Hvem har den bedste mobildækning?

    TDC har den bedste mobildækning, jf. undersøgelse fra Teknologisk Institut. Du kan med fordel undersøge dækningen i dit lokalområde hos alle 3 landsdækkende netværksoperatører: Telia-Telenor, 3 og TDC, da der kan være lokale forskelle. Vælg gerne mobilselskabet med den bedste dækning på din adresse, så du er sikker på at få den bedste brugeroplevelse.

    Kan man få samlerabat på mobilabonnementer?

    Ja, enkelte mobilselskaber tilbyder samlerabat, hvis du samler flere mobilabonnementer på samme konto. Det gælder bl.a. Telia, Telenor, 3 og YouSee. Du bør imidlertid stadig undersøge hele markedet, inden du samler mobilabonnementerne ét sted, da samlerabatten ofte betinges af at der købes bestemte typer abonnementer.

    Hvilke mobilnetværker findes i Danmark?

    Der findes 3 landsdækkende mobilnetværker i Danmark: 3, Telia-Telenor og TDC. Mobilnetværkerne omfatter almindelig tale og data (4G/5G). Der kan være lokale forskelle i dækningen, så husk at undersøge dækningskortet hos den enkelte udbyder, inden du vælger dit nye mobilabonnement.

    Hvor meget data har jeg brug for?

    Ifølge IT-branchen bruger danske mobilkunder 17,9 GB data i gennemsnit pr. måned, og forbruget er stigende. Som en tommelfingerregel har du derfor brug for mindst 20 GB data, hvis du har et gennemsnitligt forbrug af data. Du bør imidlertid følge dit forbrug fra måned til måned, og tilpasse dit mobilabonnement herefter.

    Teleanalytiker, skribent og ansvarshavende redaktør på Teleguiden.dk. Bred ekspertviden om bredbånd og telefoni, samt teknologi generelt. Passion for online medier siden 2014, og har sidenhen taget en uddannelse til IT-supporter.

    Leave A Reply