Hvis du leder efter dit teleselskabs eller din internetudbyders opsigelsesvarsel, kan du finde det i listen herunder. Vi har gennemgået vilkårene hos de største danske udbydere af telefoni og bredbånd, for at kortlægge deres opsigelsesvilkår.

    Her er din udbyders opsigelsesvarsel

    I tabellen herunder har vi samlet de største danske udbydere af telefoni og bredbånd, så du kan blive klogere på deres respektive opsigelsesvarseler.

    Opsigelsesvarslet har betydning for hvor hurtigt du kan komme ud af et abonnement efter endt bindingsperiode.

    UdbyderOpsigelsesvarsel
    3 Mobil30 dage
    AltiboxBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    Ingen
    BolignetMobil:
    Ingen
    Fibernet:
    Indeværende måned + 30 dage
    Call me30 dage
    CBB MobilTil månedens udgang
    Dansk NetBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    DukaTil månedens udgang
    Eesy30 dage
    EvercallTil månedens udgang
    EWII30 dage
    Fastnet.nuBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    Fastspeed30 dage
    FlexiiTil månedens udgang
    GladmobilIngen
    GlentenIndeværende måned + 30 dage
    GreenspeakTil månedens udgang
    GreentelIngen
    Hallo30 dage
    Hiper30 dage
    Kazoom30 dage
    LebaraIngen
    LINDSmobilIngen
    Lyca MobileIngen
    Mit TeleBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    Nettalk30 dage
    OisterTil månedens udgang
    Skjern BredbåndIndeværende måned + 30 dage
    TeleBonusBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    TelenorBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    TeliaBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    Telmore30 dage
    UnoTelBredbånd:
    Ingen
    Telefoni:
    Ingen
    VelkommenBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage
    ViptelPBX:
    Til månedens udgang
    Udenlandske numre:
    Indeværende måned + 30 dage
    Andre produkter:
    Ingen
    Waoo30 dage
    YouSeeBredbånd:
    30 dage
    Telefoni:
    30 dage

    Vær opmærksom på bindingsperioden

    Dit abonnement kan være omfattet af en bindingsperiode, som du har accepteret ved indgåelse af abonnementsaftalen. Bindingsperioden må være på op til 6 måneder.

    Sådan kommer du ud af et abonnement med binding hurtigst muligt

    Vil du gerne ud af dit abonnement med bindingsperiode hurtigst muligt, er det vigtigt at du opsiger i god tid så du overholder det gældende opsigelsesvarsel. Du kan nemlig risikere at en udbyder har langt opsigelsesvarsel, hvilket betyder at du risikerer at betale for en måned ekstra hvis du ikke opsiger til tiden.

    Se også:

    Betydning af opsigelsesvarsler

    Herunder finder du en uddybende forklaring af de forskellige opsigelsesvarsler.

    Ingen / dag til dag

    Når en udbyder ikke har et egentligt opsigelsesvarsel eller har indskrevet i deres vilkår at du kan opsige fra dag til dag, betyder det at din opsigelse kan træde i kraft fra dagen de modtager din opsigelse.

    Du kan derfor allerede komme ud af et telefon- eller bredbåndsabonnement den efterfølgende dag, men typisk skal der påregnes op til 30 dage før den endelige afregning af abonnementet finder sted.

    Indeværende måned / løbende måned

    Indeværende måned eller løbende måned betyder at du kan opsige dit abonnement til udgangen af den nuværende måned.

    Hvis du eksempelvis opsiger dit abonnement den 5. januar eller den 20. januar, vil abonnementet ophøre den 31. januar uanset.

    Løbende måned + 1 måned

    Løbende måned + 1 måned er et af de længste opsigelsesvarsler for telefoni- og bredbåndsabonnementer til private.

    Det betyder at hvis du f.eks. opsiger dit abonnement den 5. marts eller den 20. marts, vil dit abonnement først ophøre den 30. april.

    Teleanalytiker, skribent og ansvarshavende redaktør på Teleguiden.dk. Bred ekspertviden om bredbånd og telefoni, samt teknologi generelt. Passion for online medier siden 2014, og har sidenhen taget en uddannelse til IT-supporter.

    Skriv en kommentar